Adverteren

Amsterdam FashionWeek is hét fashionevent in de Benelux. 

  • ‘Platform voor Nederlandse Fashion’ sinds 2004
  • Podium voor talent, design, creativiteit en innovatie
  • Meer dan 350 designers en commerciële labels hebben hun collecties door de jaren heen gepresenteerd
  • Fashion visie: Innovatie, Kwaliteit, Diversiteit
  • Tweemaal per jaar het event Mercedes- Benz Amsterdam Fashionweek, in januari en juli 
  • Terrein Westergasfabriek, unieke monumentale locatie, internationale grandeur
  • Bereik van circa 3,2 miljoen Nederlandse inwoners per editie
  • Meer dan 25.000 bezoekers op de hoofdlocatie
  • Belangrijkste partners: Mercedes-Benz, Westergasfabriek, Goldwell

Evenement en contentplatform

Amsterdam FashionWeek is het kwalitatief hoogstaande modemerk van zowel Nederland als België. Met een evenement twee keer per jaar en een website waarop men mode nieuws, modeinformatie en mode inspiratie kan vinden op dagelijkse basis. Amsterdam FashionWeek is de nummer één die een podium biedt voor Nederlandse en Vlaamse modeontwerpers.

Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam

1/1

De jaarlijkse modeweken in januari en juli vinden plaats op het Westergasterrein, een unieke monumentale locatie met internationale grandeur. Elke editie worden meer dan 25.000 bezoekers verwelkomd. Zij zijn getuigen van een grote hoeveelheid innovatie, talent, creativiteit en diversiteit in de Nederlandse en Vlaamse mode.

Fashionweek.nl

Het crossmedia platform van Amsterdam FashionWeek biedt adverteerders unieke mogelijkheden om doelgroepen - waaronder vrouwen en millennials - te betrekken.  Het unieke karakter van adverteren via Fashionweek krijgt vorm door het aanzien van mode, interactieve communicatiemogelijkheden en native storytelling.

Primaire doelgroep

  • 74% vrouw, 26% man
  • Leeftijd 18-24 jaar: 27%
  • Leeftijd 25-34 jaar: 38%
  • Leeftijd 25-44 jaar: 17%

Bereik

Neem contact op

Annemieke Homan, Brand Partnerships & Sales Manager Amsterdam FashionWeek: a.homan@tmg.nl