ADVERTISEMENT

Het succes van de webshop van Cora Kemperman

Nederlands modemerk Cora Kemperman is terug met een online shop

Cora Kemperman is terug van weggeweest. In juni 2016 moest het Nederlandse modelabel haar deuren noodgedwongen sluiten, maar vijf maanden later werd bekendgemaakt dat een kleine groep van onder andere oud-Mac & Maggie-collega’s het merk nieuw leven in wilde blazen. Vorige maand ging de webshop live, voor Fashionweek.nl een reden om mede-eigenaar Nicole Groeneveld te bellen voor een update.

Hoe gaat het met Cora Kemperman?

“Heel, heel, heel goed! We hebben een ontzettend groot bestand met vaste klanten. Ik kan de kopers van Cora Kemperman niet eens klanten noemen, eerder superloyale fans. Het is ontzettend gaaf om te zien hoe mensen dagelijks op Facebook en per mail reageren. Niet alleen als er iets fout is gegaan, maar juist ook positieve feedback zoals: ‘helemaal de vertrouwde kwaliteit’ en ‘het zit weer als gegoten, zo blij dat jullie terug zijn.’ Het voelt echt als een Cora Kemperman-community die graag contact met ons houdt. We reageren op iedereen, want we vinden het belangrijk dat men een persoonlijk antwoord krijgt." 

"Ik kan de kopers van Cora Kemperman niet eens klanten noemen, eerder superloyale fans"
“We willen het Cora Kemperman-handschrift houden. Dat is waarom het zo succesvol was en is”, aldus Groeneveld. © Cora Kemperman
1/4
“We willen het Cora Kemperman-handschrift houden. Dat is waarom het zo succesvol was en is”, aldus Groeneveld. © Cora Kemperman

Wat hebben jullie het afgelopen half jaar allemaal gedaan?

“We hebben besloten om te starten met een webshop. We hebben het low profile gehouden en voor een betaalbare webshop gekozen, omdat we moesten kijken of er genoeg animo voor was. Verder moest alles geregeld worden. Van verzekeringen en transport tot productie en leveranciers. Gelukkig werken we voor negentig procent met leveranciers waar Cora Kemperman al mee werkte. Daarnaast hebben we toppers gevonden voor onder andere de logistiek en wordt de fotografie verzorgd door studio CAEZ. Mensen werken graag op alle mogelijke manieren mee om Cora Kemperman te laten slagen.”

Groeneveld: “Sommige items zijn exact hetzelfde als voorheen, maar dan in een nieuwe kleur of net een ander materiaal.” © Cora Kemperman
2/4
Groeneveld: “Sommige items zijn exact hetzelfde als voorheen, maar dan in een nieuwe kleur of net een ander materiaal.” © Cora Kemperman

Een maand geleden is de shop geopend, hoe is de eerste maand bevallen?

“Het is enorm succesvol! Ik weet niet of ik cijfers moet noemen, maar we hebben écht veel omgezet. We zitten soms rond de driehonderd bestellingen in een weekend. Vanochtend hebben we nabestellingen online gezet en daarvan zijn er nu alweer honderd verkocht. Wanneer er iets nieuws op de site staat, is het binnen no time verkocht. De webshop is nu een maand geopend en eigenlijk groeien we nu al uit ons jasje.”

“Als we nieuwe details toevoegen, inspireren we die wel op bestaande Cora Kemperman-modellen”, aldus Groeneveld. © Cora Kemperman
3/4
“Als we nieuwe details toevoegen, inspireren we die wel op bestaande Cora Kemperman-modellen”, aldus Groeneveld. © Cora Kemperman

Wat zijn jullie toekomstplannen?

“We zijn aan het kijken naar een upgrade van onze webshop, omdat we nu veel handmatig moeten invoeren en dat kost veel tijd. Daarnaast willen we iedere maand nieuwe artikelen online zetten, tijdloze en leeftijdsloze mode van een duurzame kwaliteit met het echte Cora Kemperman-signatuur. Uitverkoop? Daar doen we niet aan, onze artikelen moeten gewoon altijd goed zijn. Ook de pr moeten we nog een boost geven, want we hopen naast onze trouwe klantenkring ook nieuwe klanten te bereiken. Bovendien willen we actiever worden op Facebook en zijn we gestart met Instagram, maar daar is nu nog niet veel tijd voor. We stoppen veel tijd en energie in Cora Kemperman, maar hebben hiernaast allemaal een baan. Onze ambitie is het team uit te breiden om de service naar klanten toe te kunnen vergroten. Als het zo doorgaat, lukt dat misschien eerder dan we dachten. Overigens, we sluiten zeker niet uit dat er ooit nog winkels komen.”

"We sluiten zeker niet uit dat er ooit nog winkels komen"
Groeneveld: “Wij willen tijdloze en leeftijdsloze mode van een duurzame kwaliteit met het echte Cora Kemperman-signatuur.”  © Cora Kemperman
4/4
Groeneveld: “Wij willen tijdloze en leeftijdsloze mode van een duurzame kwaliteit met het echte Cora Kemperman-signatuur.” © Cora Kemperman
ADVERTISEMENT