ADVERTISEMENT

j e n n e s k e n s zet overtuigend totaalconcept neer

De jonge ontwerper weet een mooie brug te slaan tussen New York en Amsterdam tijdens MBFWA

Kimberley Jenneskens is het toonbeeld van jong en getalenteerd. Begin twintig en al derdejaars aan de prestigieuze New Yorkse modeopleiding Parsons School of Design. Ondertussen bouwt deze ambitieuze jonge ontwerper hard door aan haar imperium met één voet in New York en één in Amsterdam.

Het is haar eerste daadwerkelijke show tijdens de MBFWA. In New York had ze al vijf pop-ups georganiseerd, dus de tijd was rijp. Op zondagmiddag kon ze ook aan het Nederlandse publiek en aanwezige familie en vrienden – waaronder vriendinnen Marjan Jonkman en Roos Abels - laten zien wat ze in haar mars heeft. Jenneskens heeft namelijk niet alleen de kleding ontworpen, maar een totaalconcept uitgedacht inclusief campagne-video en eigen muziek.

Losse elementen, één geheel

De collectie, genaamd: ‘Episode 04; volume 1: Water Retention’ heeft niet alleen een achterliggende gedachte gebaseerd op de aantrekkingskracht van watermoleculen. Maar ook materialen als neopreen, waterafstotend katoen-polyester en transparant plastic zijn verwerkt in de kleding. Hier en daar met visnet-details in een top of zoom. De structuur van zachtblauw fluweel in een top- en broekcombinatie en in een gewatteerde jas doen ook indirect aan een licht rimpelend wateroppervlak denken.

Water

“De silhouetten zijn opgebouwd uit losse onderdelen maar ze vormen samen een eenheid”, aldus Jenneskens. Net als de watermoleculen die tezamen een vloeibaar geheel vormen, vloeien de looks mooi in elkaar over. De ontwerper wil meer uniseks gaan ontwerpen en ze zet met deze show al een eerste stap door een gecombineerde collectie voor mannen en vrouwen te tonen.

New York – Amsterdam

Dat New York Jenneskens thuisbasis is, zien we terug aan de modern minimalistische streetwear die ze maakt. We herkennen er invloeden van Alexander Wang en DKNY in terug, zowel in de silhouetten – een combinatie van comfortabel en sexy sportief - en het kleurenpalet van zachte uni kleuren als lichtgrijs, zachtblauw en oranje. Tinten die ook terugkomen in een overview van New York en Amsterdam bij zonsondergang, beelden die voorbij komen in de campagne-video voorafgaand aan de show. Jenneskens heeft een veelbelovende brug tussen deze twee steden geslagen en dat smaakt naar meer.

© Team Peter Stigter
1/12
© Team Peter Stigter
© Team Peter Stigter
2/12
© Team Peter Stigter
© Team Peter Stigter
3/12
© Team Peter Stigter
© Team Peter Stigter
4/12
© Team Peter Stigter
© Team Peter Stigter
5/12
© Team Peter Stigter
© Team Peter Stigter
6/12
© Team Peter Stigter
© Team Peter Stigter
7/12
© Team Peter Stigter
© Team Peter Stigter
8/12
© Team Peter Stigter
© Team Peter Stigter
9/12
© Team Peter Stigter
© Team Peter Stigter
10/12
© Team Peter Stigter
© Team Peter Stigter
11/12
© Team Peter Stigter
© Team Peter Stigter
12/12
© Team Peter Stigter

Designer pagina

Kimberley Jenneskens

Meer over designer
ADVERTISEMENT