ADVERTISEMENT

Sies Marjan lanceert nieuwe campagne met Bruce Weber

Het geheel heeft verrassend veel weg van een familiereünie

Sies Marjan lanceert een nieuwe, kleurrijke campagne. Hiervoor heeft Sander Lak, creative director van het label, de handen ineengeslagen met de befaamde fotograaf Bruce Weber. Samen creëerden ze beelden die verrassend veel weg hebben van een familiereünie. 

Zijn curriculum vitae liegt er niet om. Sinds Lak afstudeerde van ArtEZ in 2006 heeft hij al gewerkt bij 3.1 Philip Lim, Balmain en heeft hij het zelfs geschopt tot hoofdontwerper bij Dries van Noten. Dat succes is niet onopgemerkt gebleven. Toen hij zes jaar later met zijn label Sies Marjan zijn intrede deed op NYFW, trok dat de aandacht van niemand minder dan Anna Wintour. Ook wereldsterren als Beyoncé en Zoë Saldana zijn al gespot in creaties van Sies Marjan.

Een gedurfd kleurenpalet

Het merk staat bekend om het gedurfde kleurenpalet. Met veelvuldig gebruik van de kleur oranje. “Ik woon al twaalf jaar niet meer in Nederland, en nu pas kan ik oranje gebruiken in mijn collecties zonder meteen een associatie met Nederland te krijgen.” Aldus Lak, die een gedeelte van zijn jeugd opgroeide in Vught. Naast oranje is Lak gefascineerd door zachte maar opvallende tinten. Ook in deze campagne laat Lak zien dat hij kiest voor een sterk kleurenpallet. 

Campagnebeeld van Sies Marjan © Bruce Weber
1/6
Campagnebeeld van Sies Marjan © Bruce Weber
Campagnebeeld van Sies Marjan © Bruce Weber
2/6
Campagnebeeld van Sies Marjan © Bruce Weber

Een nostalgische familiereünie

De ontmoeting tussen de ontwerper en fotograaf kwam precies op het juiste moment, omdat Lak op het punt stond om zijn capsulecollectie van kleurrijke mannenmode te lanceren. Samen met casting director Anita Bitton selecteerden ze een aantal topmodellen en hun familieleden. Hierin werden meegenomen; Isabella Rossellini met haar zoon Roberto, Sasha Pivovarova en haar dochter Mia En Lexi Boling met haar vriendje Ben Allen. Voor Lak, die zelf uit een gezin van zeven kinderen komt, haalde het geheel een nostalgisch gevoel naar boven. “De sfeer doet je denken aan een gezellige familiereünie, in plaats van een high fashion shoot. Dit was precies de stemming waar ik voor ging. “Iedereen was opgewekt tijdens het schieten van de campagne en als mensen samenkomen omdat ze er oprecht deel van willen uitmaken, voel je dat in de foto’s en video.” aldus de creative director van Sies Marjan. 

Campagnebeeld van Sies Marjan © Bruce Weber
3/6
Campagnebeeld van Sies Marjan © Bruce Weber
Campagnebeeld van Sies Marjan © Bruce Weber
4/6
Campagnebeeld van Sies Marjan © Bruce Weber
Campagnebeeld van Sies Marjan © Bruce Weber
5/6
Campagnebeeld van Sies Marjan © Bruce Weber
Campagnebeeld van Sies Marjan © Bruce Weber
6/6
Campagnebeeld van Sies Marjan © Bruce Weber
ADVERTISEMENT