MAISON the FAUX

MAISON the FAUX is een creatieve studio die zich presenteert als een groots couture huis. Het modehuis is een liefdevolle reactie op het huidige modesysteem en... Lees meer

COLLECTION
S/S 2015 MAISON THE FAUX: Mercedes-Benz FashionWeek

MAISON the FAUX

MAISON the FAUX is een creatieve studio die zich presenteert als  een groots couture huis. Het modehuis is een liefdevolle reactie op het huidige modesysteem en presenteert haar werk met een dikke knipoog naar een publiek dat zich vrij durft bewegen door een vaak bekrompen wereld. 

‘Het Fictieve Huis’, een grove vertaling van MAISON the FAUX, wortelt zich in een groot gevoel voor humor en zelfspot, gecombineerd met een diepe liefde voor mode. Het modelabel vertegenwoordigd een nieuw en fris vooruitzicht op mannelijkheid en vrouwelijkheid. Zij maakt hierin geen onderscheid maar creëert ‘humanwear’. Het Arnhemse modehuis staat onder artistieke en zakelijke leiding van Joris Suk en Tessa de Boer. 
Voor elke collectie en elk project wordt er samengewerkt met creatieve individuen waarbij er gezocht wordt naar een manier waarop de modewereld op zijn kop kan worden gezet. Hierbij wordt er ruimte gecreëerd voor jonge ontwerpers en wordt er gewerkt aan innovatie van ontwerp en productie.

Amsterdam en New York

In januari 2014 lanceerde MAISON the FAUX het huis tijdens Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. Sinds de lancering heeft MAISON the FAUX zeven collecties uitgebracht: ‘It’s Cleaning Day!’, ‘Make a U-turn if Possible’, ‘C’est Vrai ou C’est FAUX?’, ‘ANNA’, ‘ANNAANNA-ANNAANNA’, ‘CHUBBYCHASER’ en ‘FAUX COSMETICS’. De laatste twee collecties werden door het modelabel met veel succes gepresenteerd op New York Fashion Week.

Fictief Modehuis en Creatieve Studio

De modeshows van MAISON the FAUX hebben door hun conceptuele en theatrale karakter op grote schaal aandacht gekregen. Met haar collecties, producten, shows en performances creëert MAISON the FAUX een ware totaalbeleving. Er word een hele wereld om elk project gecreëerd dat zich uit in conceptuele en theatrale producten en presentaties. Het unieke karakter van het label wordt bepaald door humoristische, slimme en expressieve elementen. 
Naast het presenteren van unieke modeshows, werkt MAISON the FAUX steeds vaker voor opdrachtgevers in de culturele sector en kunst en design wereld.

Zo heeft MAISON the FAUX gewerkt voor het Gemeente Museum, Centraal Museum, Museum Arnhem, MORE, Het Nieuwe Instituut, Toneelgroep Oostpool, Frankfurt SchauspielHaus, NNT en vele anderen. 

MAISON the FAUX en "World Domination"

MAISON the FAUX verlangt om op een dag Chanel van haar troon te stoten en de wereld te overheersen. De toekomstplannen van MAISON the FAUX bestaan uit een brandstore in Beiroet, een naar mensen geurende parfumlijn, een album en een eigen realityserie

Lookbook Credits: Team Peter Stigter
Video Credits: Studio Collector

PRESS CONTACT


Spice PR
Bloemgracht 117
Amsterdam
+31 (0)20 489 10 31

CONTACT DETAILS