Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is looking for event staff!

Stage Redactie

Fashionweek.nl is hét online mediaplatform over Nederlandse mode en aan mode gerelateerd design. We kennen Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam van de twee catwalk-evenementen die ieder jaar in januari en juli worden georganiseerd. Maar online wordt het hele jaar door gewerkt aan een online platform over de Nederlandse mode-industrie met inspirerende verhalen over Nederlands en Vlaamse ontwerpers. 

Jij volgt een HBO/ WO-opleiding op het gebied van journalistiek of communicatie en je hebt een goede beheersing van de Nederlandse -en Engelse taal in woord en geschrift. Verder ben jij energiek, creatief en heb je affiniteit met online media en mode. 

Lees hier de volledige functieomschrijving en solliciteer direct!

Ben je niet per direct beschikbaar, maar ben je wel geïnteresseerd? We zijn doorlopend op zoek naar schrijftalent, dus stuur je motivatiebrief vooral op!

Stage productie

Voorafgaand en tijdens Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam zal de productiestagiair(e) intensief contact onderhouden met de ontwerpers gedurende hun voorbereidingen op hun show en met diverse leveranciers. Tijdens MBFWA zal hij/zij het aanspreekpunt zijn van de ontwerpers/productieteam. Verder zorg je voor productionele ondersteuning met het maken van callsheets, draaiboeken en productieboxen en het bewaken van deadlines. Gedurende het evenement zul je ervoor zorgen dat backstage alles goed verloopt en stuur je (tijdelijk) personeel aan. Kortom, een stage met variërende en leerzame werkzaamheden.

Volg jij een relevante studie op HBO-niveau en ben je beschikbaar van 4 september 2017 t/m 12 februari 2018 en van 10 t/m 18 juli 2017 tijdens de zomereditie van MBFWA? Of van eind januari 2018 t/m eind juli 2018? Solliciteer dan direct! Bekijk hier de volledige vacature. 

Credits: Team Peter Stigter
1/1
Credits: Team Peter Stigter

Vacature Sales Consultant

Heb jij een netwerk in Fashion en zit sales in jouw bloed? Voor ons Sales Merkenteam zijn wij op zoek naar een Sales Consultant Fashionweek in Amsterdam voor 40 uur per week.

In deze rol werk je in het centrale merkenteam voor Fashionweek (www.fashionweek.nl). Het team heeft een zeer commerciële drive die het mogelijk maakt samen effectieve gelaagde campagnes te ontwikkelen vanuit diepgaande kennis van de TMG merken en hun proposities. Je werkt hierin nauw samen met strategisch accountmanagement en portfolio management en haakt aan bij je collega’s van het Online Competence Centre voor de ontwikkeling van platform overstijgende proposities. Je rapporteert aan de Sales Manager Merkenteam.

Wat ga je doen als Sales Consultant?

Als Sales Consultant ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de omzetdoelstelling op het gehele portfolio van Fashionweek. Je weet wat de doelgroep bezighoudt en gaat verder dan de “2-voor-1 aanbieding”. Jouw taken zijn onder andere: 

- Je benadert bestaande en nieuwe klanten met merkproposities. Zo zit je de ene dag solo bij een klant en vertegenwoordig je jouw merk waar je de volgende dag als merk een onderdeel van een strategisch mediaplan bij een van onze corporate klanten vertegenwoordigt

- Je verkoopt actiegericht, maar weet ook op klantbehoeftes in te spelen vanuit marktontwikkelingen en hieruit op eigen initiatief nieuwe proposities te ontwikkelen,

- Vanuit ontwikkelingen bij onze adverteerders en consumentengedrag signaleer je kansen voor innovatieve nieuwe concepten die je vervolgens, in samenwerking met collega marketeers en merkredacties uitwerkt tot commercieel succesvolle producten

- Je brengt platformen samen in formats die mensen verrassen, triggeren en tot actie aanzetten en weet hiermee de adverteerder aan TMG te binden

Interesse? Solliciteer dan direct! Bekijk hier de volledige vacature.